Rakan Bloggers

Tuesday, April 19, 2011

Hidup Nie Macam Makan Biskut..

Ape kehe nyer plak neh yob? Aku selalu dengar hidup nie macam roda, macam naik roller coaster. Hidup nie macam naik papan gelongsor. Tiba-tiba aku cakap macam makan biskut plak.. What the..

Hah, tak ada apa-apa sebenarnya. Yer la, biskut. Aku buat perumpamaan nie sebab aku rasa semua orang penah makan biskut. Tol tak?

Cuba bayangkan. Kalau kita makan biskut Chips More. Kalau time gigit tue kena kat cip coklat, probability kita nak rasa manis tue amat tinggi. Tapi jangan lupa sebab cip coklat tak selalunya sedap dan manis. Kadang-kadang pahit. So, macam hidup kita jugak, kadang-kadang ada pengalaman manis, ada pengalaman pahit..
Cookie Monster.. Nyum nyum nyum..

Itu kalau makan biskut cip coklat. Cuba kita pilih biskut empat segi Jacobs plak.. Tak semua biskut neh manis. Ada yang tawar, ada yang masin. Terpulang pada kita nak pilih perisa apa yang kita suka. Macam hidup kita jugak. Kalau kita corakkan hidup kita ke arah yang manis, manis la ia. Kalau kita pilih tawar, tawar la rasanya. Macam tue jugak kalau masin.

Tapi apa-apa pun, jangan kita shape hidup kita nie exactly macam biskut. Sebab biskut kejap ada kejap tak ada. Tapi hidup kita tak boleh la macam tue. Kita kena always hidup seperti biasa. Jangan berubah-ubah, kejap ada, kejap lagi lenyap!

Nota: Aku nie cookie monster. Aku suka warna biru dan pantang bila nampak biskut. Sampaikan hidup pun aku jadikan macam biskut. Sebab? Aku nak appreciate "Life"!

2 comments:

  1. hidup mmg byk dugaan..bertabahlah kita..dh follow :)..sori lmbt,jdik yg ke 68 dh.haha

    ReplyDelete
  2. haha..
    tak pe2, dah follow pun kira ok la tue..

    Yup, hidup nie memang banyak cabaran dan dugaan. Selalunya yg manis tue mula-mula pahit. Bila kita dah harungi, kepuasan tue kadang-kala jadi manis.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...