Rakan Bloggers

Tuesday, April 12, 2011

Makanan Yang Baik Untuk Otak

"Lantak la apa aku nak sebat apa pun. Masuk perut jadi tahi gak. Lebih baik makan jer. Tak payah nak pantang-pantang. Kang dah sakit mengidam plak nak tue la nak nie la.."

Rilek la bro. Gua belum habis lu dah ngelabah. Bukan nak suruh pantang ke hapa. Just nak bagitau jer pasal makanan yang baik untuk kesihatan. Baik untuk otak!

Superfoods
Sebenarnya benda nie korang tahu kot. Cuma ada yang buat tak kesah jer. Nak kongsi sebab aku memang suka bab makan-makan neh.

Makanan yang baik untuk otak:
1. Omega-3 Fish Oil
2. Antioxidant Fruits and Veges
3. Cocoa
4. Nuts and Seeds
5. Green Tea

Pasal Antioxidants and Cocoa tue aku dah sebut dah dulu. Post bulan Febuari dalam Super Food.
Nie pun Yahoo yang bagitau, aku just sampaikan jer. Nak huraian lebih-lebih, klik "Brain Food"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...