Rakan Bloggers

Monday, April 11, 2011

A Simple Post On Blogging

Sekarang aku dah malas nak tulis panjang-panjang. Idea banyak sebenarnya tapi bila aku blogwalking, aku rasa nyampah gak nak baca post yang berjela. Same thing happen to korang gak kan?

So, aku ada baca-baca kat beberapa blog cara nak blogging yang mantap. Aku pun tak tahu berkesan atau tak. Tapi aku tak kesah sebab sebenarnya aku cuma nak release segala apa yang ada kat kepala aku nie jer. Korang nak baca ke tak, itu semua pilihan korang.

Tips yang paling femes dalam blogging yang aku berjaya faham dan hadam:
1. Tulis ringkas dan padat.
2. Sertakan grafik seperti gambar.
3. Idea yang original.

Aku pun bukannya baru blogging neh. Dah lama. Cuma dah delete akaun lama dan buat baru.Sebab tue aku letak follower jadi pengikut baru. Dulu memang hobi aku blogging macam budak-budak. Sekarang mencuba mematangkan penulisan.

Nak jugak berkongsi cerita, buat cerpen kat dalam blog. Tapi dari aku buat cerpen atau 'cerpom' lebih baik aku tulis novel. Hajat di hati memang nak lahirkan sebuah novel. Haha, ayat last tadi memang dah macam orang PTS.

Tuntasnya, aku cuma akan buat post berjela cuma bila aku terlalu bosan. Ayat kena puitis, baru ada market. wakaka

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...