Rakan Bloggers

Friday, April 8, 2011

My New Passion for Sport..

Times Square CIMB OPEN.
Satu-satunya event berprestij pernah aku pergi.
Kalau klik kat WikiPedia, dia akan describe game squash neh macam berikut. Orang melayu panggil skuasy.

Squash is a racquet sport played by two players in a four-walled court with a small hollow rubber ball..-Wiki-

Nak tahu pasal gameplay ke, basic rules ke, boleh la click link tadi. tapi kalau curious nak tahu more about squash rules, boleh klik di sini..

Visit worldsquash.org kalau nak lebih-lebih.



Cerita pasal aku main squash nie dah lama dah. Start dari form two lagi. Time tue aku ngan besfren aku, Amir Kimi gi 'Kem Latihan Sukan Teras' aka KELAS dekat Bukit Dumbar Squash pekebende ntah. Sekarang dah tukar nama to Datuk Nicol Ann David Squash Centre.

Objektif KELAS, memberi pendedahan dan skill asas kepada para pelajar. Kat sini la aku mula berjinak-jinak dengan bola getah squash yang liar neh. Kat sini jugak aku mula belajar nama-nama baru seperti gastronemius dan rectus abdominis, sebab ada pendedahan to sport science. Paling best, dapat jumpa Datuk Nicol Ann David woo!

Then, bila balik sekolah, aku ngan Kimi tubuhkan Kelab Squash SMKA Al-Irshad. Kejap jer. Dapat la merasa jugak jadik presiden kelab. Tapi keja semua aku pass kat SU. Keja aku, bawak anak buah main ujung minggu. Last aku main time form 3 la sukan nie. Masuk RMC gua dah macam malas-malas..

Sekarang, memandangkan kaki pun dah tak okey, aku rasa nie la sukan yang paling 'cocok' dengan aku. Still my passion for football is undeniable but this is my alternative to my injuries. Terlalu injury prone dah sekarang. Terpaksa tukar sport. Stop main? Tidak sama sekali!

Apa-apa pun, harapan aku semoga dapat pergi jauh la dengan sukan nie. Baru ada flavour sikit orang kata. Tak best la kalau main tapi progress tak ada. Practice makes perfect! Hari-hari nak main. Biar la sampai tangan melecet janji ada improvement.

Idola? Hehe.. Sapa lagi kalau bukan 'Duracell Bunny' kita, Datuk Nicol. Dia jer player yang penah aku jumpa face-to-face. Nasib tak salam jer, bajet siqah kejapPersamaan dengan Nicol:  Penangite, first played in Bukit Dumbar Squash Centre, tinggi 5 kaki 4 inci, dan pakai raket Prince.. 


Nak tahu more about her, visit http://www.nicoldavid.com/..


Nota: 
1. Nie satu-satunya sukan yang mak aku support aku main.. 
2. Raket aku jenama Prince, PR VYPER jer..
3. Sesapa nak start main, aku boleh ajar. Tapi aku tak pro.


Sekian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...