Rakan Bloggers

Saturday, October 8, 2011

Disengat Lebah..


Peristiwa nie berlaku time aku balik dari solat Jumaat tadi (semalam kalau kat Malaysia).

Time tengah baik punya sembang kedai kopi kat tangga bawah rumah, ada sekor lebah dengan selamba badak jer interframe aku shake hand ngan pelajar first year. Mungkin sebab dia panik, sesuka hati dia jer tibai tangan aku. Dia ingat tangan aku nie bunga ka hapa?

Then, aku lepak jap sambil sembang ngan member. Pastu aku lari naik tingkat 4, masuk rumah n bilik dan terus basuh tangan dgn air sabun. Sebenarnya takut infection. 

Then, I face my problem by 'face'book-ing it! 
Reason? 
Untuk dapatkan seberapa banyak idea yang bernas how to deal with it.
Lu apa ada hal ngan gua?
Nie antara solutions yg aku dapat:

Pergi klinik.. -> kan senang!
Pergi emergency dept terus -> lagi mantop..
Sapu2 kapur? -> sebab nak neutralkan acid sengatan tue kot

Yang aku percaya,
Apply toothpaste! -> ini nasihat doktor ya..

Tapi yang paling best yg nie,
Kencing kat atas tempat kena sengat!! yeah!

Solution yg last tue aku rasa paling mujarab kalau kena sengat sebab itu pesanan orang tua-tua. Kalau kat kampung, nie la 'first aid' kalau kena sengat ngan tebuan/ lebah/ seangkatan dengannya. 
So, rasa2 aku buat yang mana 1? keh keh keh

Nota: Cukup la nectar bunga ko tibai. Tangan aku pun ko nak jugak ke? Tawu la darah manis.. Ahaks!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...