Rakan Bloggers

Saturday, February 26, 2011

Benarkah Kata-kata Mahadaya?

Sebelum aku post apa-apa, korang check la dulu blog Asalama yang ditulis oleh blogger Mahadaya neh:

tapi please, hanya untuk orang yang (betol-betol) ada basic agama Islam sahaja..

http://mahadaya-asalama.blogspot.com

Bukan aku mencari blog macam neh tapi aku terjumpa blog neh kat
The Malay Press..

Baca dan nilai..
Peringatan, bukan ahli sunni jika mengkafirkan orang..


Komen yang harus dijawab

Al Mahadaya said...

Tuan hamba unlucky girl,
Soalan tuan hamba itu terbalik sepatutnya tanya
sejak bila arak itu haram. Hukum haram arak ini dicipta oleh paderi2 kristian kemudiannya apabila cipta agama Islam guna hukum yg sama. Di dlm al quran, tuhan nyatakan pada arak terdpt beberapa manfaat jadi mengapa manusia tidak mencari apakah manfaat tersebut? Arak sebenarnya menjadikan tubuh manusia kuat dan sihat dgn melancarkan peredaran darah. Ianya juga menambah kekuatan batin jadi hubungan suami isteri lebih sentosa kerana suami mempunyai kekuatan di dlm hubungan dgn isteri dan di sebabkan inilah tuhan tida mengharamkannya. Perhatikan org2 Islam yg tidak minum arak, tubuh mereka lemah dan kurang upaya dan tidak hairan kebanyakan laman web melayu meletakkan iklan ubat kuat, kerana mereka mmg lemah dari segala segi. Agama tuhan membawa kesejahteraan manakala agama manusia itu lebih byk mudaratnya kerana berhukum dgn akal manakala tuhanlah lebih mengetahui segala sesuatu. Hukum Islam pula sentiasa berubah2 mengikut pendpt ulamak2 yg merasakan diri mereka sebagai tuhan manakala hukum tuhan adalah tetap di sepanjang zaman. Kebangkitan agama tuhan bermaksud kebangkitan hamba2 tuhan yg mempunyai kekuatan dan kebijaksanaan kerana sentiasa memerhatikan perintah2 tuhan. Nabi Nuh selepas banjir besar menanam anggur untuk membuat wain, maka apakah anda menuduh beliau kafir? Di dlm hikayat Hang Tuah menyebut Raja dan pembesar minum arak semasa merayakan sesuatu peristiwa, mmg hamba telah nyatakan bhw kerajaan Malaka tiada kena mengena dgn Islam. Jadi, apa yg hebat ttg Islam?


pss: (oh, crap), mahadaya ke mahaperdaya? sorry..

3 comments:

  1. Teruskan hujah hujah anda, saya akan mengikutinya hingga sampai masanya saya bersuara.Insyaallah.

    ReplyDelete
  2. Tentang larangan meminum arak,....dalam hadis dan quran ada menyatakan laranganNya. Kenapa dipertikaikan lagi. Jika mahadaya mahu jadikan itu minumannya......sendirilah tangung akibatnya. Islam ada peraturan sendiri dan itu sudah jelas tidak perlu bersuluh suluh lagi.Orang bukan Islam, tak perlu mempersoalkan hukum Islam,...kerana ianya bukan agama anda.Stop.

    ReplyDelete
  3. Oleh kerana Agama Islam bukan agama berdebat(Islam melarang)..jadi utk mendebat mahadaya rasanya tak perlu. Bahkan cerita dan alasan alasannya sangat rapuh utk dipatahkan jika mahu.Maka setiap islam tentu sudah dapat melihat kebenaran islam, itu yang penting.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...