Rakan Bloggers

Monday, February 21, 2011

Pasal Sorang Kawan Aku Neh..


Ntah pe hal aku minggu lepas, tersampuk antu mak limah ke hapa..
Semangattt plak nak edit kerap2.. Sebab baru renovate kott.
Bala bala...

Nie aku teringat al kesah sekoq malizi neh, atau bahasa melayu dia warga negara Malaysia..
Panjang benor jang nak taip istilah tue dlm bahasa kita..

Dah2.. Post nie bukan hapa, cuma sebab tiba2 ter'flash back' suatu saat ketika aku tengah hepi2, ada sorgt mamat neh potong stim.. Time tue bila tak tau.. aku pun dah lupa tarikh dan masa kejadian.. cerita dia cenggini..

Pada suatu malam yg amat sejok, (sebab kat jordan tgh winter bha, tak tau la kat malaysia mahupun hong kong macam mana kann..) aku check la result bola sepak kat tenet yg slow neh.. ntah sape ntah yg amik upah men'download', abeh slow tenet time tue.. Alangkah terkejot beserta bangga nyer haku sebagai pemegang passport Malaysia bila tgk result international friendlies game no satu kat seluruh dunia (kecuali kat US). Malaysia menang tuh ngan Hong Kong!

Aku pun seronok gila on the spot. Harimau Malaya menang lagi!! yeah!!
Aku pun ckp la kat sorg mamat neh "Weh, Malaysia menang kott lawan Hong Kong."
Then dia reply balik "Ala, ngan Hong Kong jer. Bleh lah"
Perghh.. Nyirap darah aku.. Tapi aku control jer ngan mamat tuh, kang terasa ati plak.. Tapi gua mmg panas bro!!

Meh aku kasik statistik sket..

Summary of Head to Head Results
Soccer Teams
MatchesWinDrawLoseScoreGoals Scored Per MatchGoals Allowed Per Match
Hong Kong
3
2
0
1
5:3
1.67
1.00
Malaysia
3
1
0
2
3:5
1.00
1.67

hah, lu pikir la sendirik before game tue, sapa agy kuat kat atas kertas..
so sorry bro, bukan nak singgung sesapa tapi hangin satu badan neh bila tigt kesah mlm tuh..
maaf arr kalo terkasar bahasa atau ter'pow' ayam goreng!!

tapi to all malaysians, please la.. hampeh tol kalo masih wujud perangai cenggini..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...