Rakan Bloggers

Sunday, October 2, 2011

Aku Terkena Killing Curse.. Unforgivable Betol!


Aku buang tabiat ke hapa, awal2 pagi nie (waktu tempatan, bukan Malaysia ok!
dah tulis satu post. Bukan nak ready2 pi kelas.. ka baca mathurat ka.

Sebenaqnya aku nak kongsi satu cerita. Cerita aku di perantauan nie la.
Nak story kat korang sikit perangai arab yang kadang2 tak bertamadun nie.

Diorang nie ada kalanya terlalu bagus, dan ada kalanya terlalu bengap!
Benda yang bagusnya, ko jalan la kat mana pun Mesir, Jordan, Syria, Arab Saudi
Boleh dikatakan hampir 80% akan tegur korang..

           Dalam kotak merah tue adalah dilema student Malaysia kat Jordan!

Yang bengap nyer?
Diorang nie selalunya tak reti nak bezakan Malaysians dengan Sinni, Chinese.
Kalau kat Jordan, memang ko kena ni hao la.
Kalau kat Mesir, diorang kenal la plak Malaysians.
Tapi, kena kutuk buuya -> orang asli dalam hutan

Tapi yang paling bengong,
ko pergi la kat mana pelusuk negara arab pun, 
konfem diorang akan tanya "كم ساعة الآن", then gelak2 setan merah..
motif? nak test arabic kita. -> aku tanya dalam English tak tahu plak nak jawab!

Nota: "كم ساعة الآن",maksudnya pukul berapa sekarang..

2 comments:

  1. minta maaf pagi tadi tak sempat edit gambar..
    updated!!

    ReplyDelete
  2. entah kenapa.. bagi aku lawak.. ekeke..^^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...