Rakan Bloggers

Sunday, March 13, 2011

Don't Be Late..

Terlewat?
Oversleep nie kira benda yang 'adi' or biasa la jadik kat mana-mana tempat serata dunia neh..
Lagi-lagi time winter2 yg sejuk dan berangin neh..

Aku?
haha, memang kerap jugak la dulu masa mula-mula sampai kat Jordan neh..
Maklumlah, belum biasa ngan cuaca sini..
Walaupun sekarang dah tahun ke-2, still terbawak-bawak jugak.. hehe

Aku ingat lagi satu hari tuh..
Time tue aku terlewat bangun.. Nak gi kelas..

Apa lagi, haha
standard la kelam kabut kalo terlewat bangun..
then,

main capai jer mana yg sempat..
Jam, enset, wallet, kunci n apa2 yg teringat..

Bila turun bawah aku baru teringat. Malam tue aku kuar makan kat luar. Duit ada tak.. Check la wallet.. Ada sekeping duit lima puluh.. Kalo lima puluh tue nilai dia kecik macam kat mesia tak pa la jugak.. Nie nilai dia lebih kurang 250 ringgit..

Gila ke hapa nak bayar RM250 kat pak cik taxi? mana dia ada change!

Aku pun gi la tukar kat mart kat bawah rumah aku neh.. style biasa, amik satu jus, then gi kaunter.. Rupa2nya kedai tue pun tak da duit kecik jugak.. Arghh, cam mana neh? Aku kansel jer beli air tue sebab tak menjadi taktik aku tuh..

Berlari jugak la aku naik atas balik.. Ingat rendah ke umah aku?
tingkat empat weh.. semput? hehe.. tidak sama sekali.. Runner emas 400m la katakan..
Sampai jer kat umah, terus aku masuk bilik amik duit kecik.

Then? Bila aku turun.. Aku tunggu la taxi.. Aku hangin betol time neh.. Taxi kat Jordan neh macam shial.. Time orang tak nak naik, time tue la banyak giler.. sampai siap hon-hon lagi nak suro orang naik.. Time orang nak? Haramm sekoq pun tarak! dekat 10 mins tunggu baru ada..

Sampai jer kat JUST, kena berlari lebih kurang 400m sebab kelas kat hujung dunia.. Adoyai.. Penat seyh.. Sampai jer kelas dah start 20 mins dah. Masok jer la sebab ada attendance..

moral: Time is precious beb!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...