Rakan Bloggers

Tuesday, March 8, 2011

Bersakit-sakit dulu..

Hah, entri kedua dalam label neh.. (sebab aku kira intro sekali)
Idea datang time ngah jawab exam tadi..
(what the hack? time exam sempat pikir modal nak edit blog)


Bersakit-sakit dulu, bersenang-senang kemudian..

Korang ingat senang ke nak senang?
Kalau korang memang gifted, aku kena zip mulut neh ketat-ketat la..

Yes, kejayaan tuh tak datang bergolek macam bola..
Nak tak nak korang kena carik!
Tapi kadang2 kita lupa, ada satu stage sebelum kita berjaya..

Stage apa?
"Stage FAILURE"


Korang cuba ingat zaman muda2 dulu.. Sedar lah korang dah tua yer..
Masa tuh korang belajar nak naik beskal..
Rasa2 berapa kali korang jatuh?
(kalo jenis yg pakai stand kiri ngan kanan tue tak upaya la nak cakap apa)

Seingat aku banyak kali jugak la aku jatuh..
Arwah atuk aku la yg dok biar aku naik..
Support aku, pas tuh dia lepas..
Aku jatuh..
Habis calar balar..

Tapi,
sebab tue la aku berjaya jadik 'perempit beskal' zaman sekolah dulu..
Maksud aku..
Mampu jadik hebat dalam bidang yg aku belajar tuh..

Korang rasa berapa kali pak cik Lance Armstrong jatuh time first time belajar naik beskal?
Korang tawu tak berapa kali dia berjaya?
Tour De France, tujuh kali dalam masa tujuh tahun berturut-turut..
Tour De Langkawi? malas nak kabor..

Then,
this thing applies to our studies la
Maybe korang gifted.. Tue lain cerita..
Tapi kebanyakan scorer yg aku tengok, most of them approve teori neh..
Result gempak, excellent..
Yeeha!!

Price to pay?
Spend most of their time depan buku or notes sedangkan member2 yg lain ngah hang out, main game, tgk tv, melayan movie and bla, bla, bla..
Susah sebenarnya nak ada sifat kesabaran macam tuh.. Bukan sekadar cakap, dah try dah..

So,
its in your hand..
Pilih la korang nak senang skrg ke?
or korang nak senang kemudian hari..

Lihat, fikir, nilai..
Adios!


rasa-rasa korang berapa kali mamat neh jatuh dulu?
jap2, before that, korang kenal tak sapa neh?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...